شما اینجا هستید
اجتماعی » برای رفع موانع، پرداخت معوقات، رضایت و شادابی مجموعه آبفا؛ باید میان مسوولان اعتماد وجود داشته باشد

شهرام گراوندی، مشاور رسانه ای آب و فاضلاب در خصوص مشکل مطالبات آبداران گفت: باتوجه به تحقق نیافتن معوقات و مطالبات آبداران ( نیروهای آب و فاضلاب روستایی که با پیمانکاران طرف قرارداد آب و فاضلاب خوزستان طرف هستند) ، دو مشکل عمده وجود دارد:
نخست این که مشکل دستمزد و حقوق و بیمه و تعویق مطالبات آبداران و دیگر کارکنان مجموعه آبفا، مختص خوزستان نیست و در دیگر نواحی کشور نیز متاسفانه به چشم می خورد. مشکل اصلی به دلیل شرایط خاص تحریمی و موانع سنتی تولید و فربه بودن سازمان و مدیریت ناصحیح در سال های گذشته است که ان شاالله در سال جدید امیدواریم با رفع موانع و همکاری مسوولان استانی و کشوری این مشکل ها برطرف شود.
دومین مساله این است که حجم طلب معوقه ی آبداران که ماه ها با انباشت و تاخیر در پرداخت مواجه است، بیش از مبلغ ۲۰ میلیارد تومانی است که آبفای کشور پیش از آغاز سال جدید و به صورت قرض از منابع دیگر استان ها در اختیار آب و فاضلاب استان قرار داده است.
گراوندی افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان موصوف، به طور کامل به آبداران پرداخت شده است. با توجه به انحلال و ادغام آبفای روستایی، بخش زیادی از نیروهای آبفای روستایی در اداره آبفای اهواز تبدیل وضعیت شده اند و از این مبلغ به آبفای اهواز نیز تحویل شده که با اطلاعات غلط منتشر شده این استنباط به وجود آمده که کل مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تحویل آبفای اهواز شده که این مطلب بی پایه است!
او گفت: همزمان با تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از آبفای کشور، استاندار محترم نیز پیش از شروع سال جدید قول داد برای تسویه حساب کامل با آبداران سختکوش و نجیب روستایی، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان در اختیار آبفای استان گذاشته شود که مطمین هستیم ایشان با دلسوزی و نگرانی عمیق پیگیر مطالبات این گروه از نیروهای سختکوش روستایی هستندِ ولی تا این لحظه این مبلغ تحقق نیافته و تحویل آب و فاضلاب استان و در نتیجه آبداران نشده است.

گراوندی ادامه داد: پرداخت حقوق آبداران از محل موافقت نامه نگهداری و تعمیرات تاسیسات آبرسانی روستایی است که از محل منابع استانی پرداخت می شود و به دلیل تخصیص ناکافی از این محل، حقوق کارکنان شریف دچار اختلال می شود و لازمه ی پرداخت حقوق این عزیزان تخصیص منابع کافی توسط سازمان برنامه و بودجه استان است که با اراده و پیگیری دلسوزانه ی استاندار محترم، بدون شک این روند بهبود خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: اگر هرگونه کم کاری یا مستنداتی دال بر ضعف در شیوه های مدیریتی وجود دارد، شایسته است این موارد در فضایی اخلاقی اسلامی که حرمت افراد محفوظ بماند و مایه یاس و تسری بی انگیزگی در دیگر مدیران نیز نشود، مطرح و عنوان شود که بدون شک درصدد اصلاح موارد متقن و رفع عیوب برخواهیم آمد؛ ولی برخوردهای احساسی که به دلیل انتقال اطلاعات و داده های نادرست و مغرضانه به قصد تخریب مدیران به استاندار محترم منتقل می شود، شیوه مرضیه و پسندیده ای نیست و با سیره حاکم اسلامی منافات دارد.

مدیر جدید آبفای اهواز معرفی می شود
مشاور رسانه ای آب و فاضلاب خوزستان در پایان افزود: با بازنشستگی دکتر صفرنژاد مدیر آبفای اهواز، ظرف دو سه روز آینده ، مدیر جدید این مجموعه معرفی می شود و مشکل ها و مسایل آبفای اهواز نیز با اراده و انگیزه ای که در کارکنان این اداره سراغ داریم ان شاالله مرتفع خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز