شما اینجا هستید
اجتماعی » پیوند با قلم یکی از ایرانیان!

اگر مبنا را سال ۱۳۸۰ بگذارم، نزدیک به بیست سال است که شهرام گراوندی را می شناسم. ابتدای آشنایی ما با یک اختلاف نظر و پس از آن ، یک جر و بحث تند که تا مدتها، فاصله ی معناداری بین مان حاکم بود، رقم خورده بود. البته در همه ی این سالها از نوشته هایش بهره بردم. سبک ویژه ای برای خودش دارد. قلم در دست او به نحوی تحرک دارد و واژه ها را چنان به تاب در می آورد، تا بیاموزی که می توان همه ی تصاویری که در ذهن داری را به سهولت به رشته ی تحریر هم در آوری و ثبت کنی.
گراوندی سالها تلاش داشت تا به عنوان سردبیر «هفته نامه تولید» ، با همه ی مشکلاتش این نشریه را به چاپ برساند. هفته نامه تولید نزدیک به دویست شماره چاپ شد و بعد به محاق تعطیلی رفت! شهرام گراوندی پس از یک مقطع طولانی ده ساله ، خارج از خوزستان ،تجارب جدیدی آموخت. و دوباره و این بار با امتیاز «پیوند ایرانیان» خود را در صدر فعالان رسانه ای این استان قرار داد.
در همه ی این سالها ، یک ویژگی شهرام گراوندی او را از دیگر فعالان رسانه ای متمایز کرده است. او تمام تلاشش این است با تولید محتوا و تکیه بر داشته های خود و همکارانش، از کپی در آوردن پرهیز کند. در حقیقت نشریه پیوند ایرانیان در آستانه ی چهارسالگی یک بیوگرافی محسوس و عینی از آرمان های روشنفکری است که دغدغه ی توسعه ی محلی و منطقه ای او بسیار مشهود است. وی دوست دارد که پیشرفت زادگاه خویش را به چشم ببیند. همزیستی و برابری تمام اقوام ساکن در خوزستان برایش یک دغدغه ی جدی است. هر آن چه که این آرمانها را خدشه دار سازد با واکنش تند صاحب امتیاز پیوند ایرانیان روبرو خواهد شد. در چنین پروسه ای او محافظه کاری نمی کند و با صراحتی شجاعانه واژه ها را به استخدام در می آورد و شلیک می کند!
اینکه بتوانی در سالهای اخیر در دایره ی تلخ «تورم و بحران کاغذ و زینگ و چاپ»و با هر جان کندنی انبوهی از کلمات را در هشت و یا شانزده صفحه ی پیوند ایرانیان در بیاوری، جدالی طاقت فرساست؛ که سه سال این دوره را شهرام گراوندی با سربلندی سپری نموده است.
اگرچه به تعداد موهای سفیدش اضافه شده اما روح ناآرام او باز هم به دنبال جادوی کلمات است و هر هفته متفاوت از شماره ی قبل نشریه اش را بیرون می آورد.
شهرام گراوندی در مقطع انتشار هفته نامه تولید بی مهری های بسیاری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان( در آن زمان) دید و نشریه اش متوقف شد اما حالا و بدون شک با کوله باری از تجربه و سیاست و اقتصاد ، مسیر پرسنگلاخ توسعه را هموار کرده و خود را به عنوان استوانه ای فرهنگی در این منطقه ،ماندگار خواهد ساخت.
باید به «شهرام گراوندی» با احترام نگریست و از تولیدات هفتگی او به عنوان یک چراغ راهنما بهره ها جست.
برای او و پیوند ایرانیان حضوری همیشگی و باطراوت در عرصه ی فرهنگ و هنر و اجتماع و سیاست و اقتصاد استان خوزستان را آرزومندم.

مدیرمسوول روزنامه اقتصاد بومی و رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز