شما اینجا هستید
اجتماعی » حالا نوبت آهک است!

   پیوند ایرانیان, شهرام گراوندی:  در تاریخ  دوم دی ماه ( دو روز پیش ) خبری به نقل از مهرداد شریفی رییس شبکه بهداشت غرب اهواز منتشر شد که بلافاصله در شبکه ها و رسانههای  بین المللی نیز منعکس شد. هشدار به مردم و مسوولین؛ که سالک و وبا اهوازی ها را تهدید میکند ! بعد از بارش کم سابقه ای که موجب پیدایش مشکلات فراوان و وارد آمدن خسارات شدید به اموال عمومی و خصوصی مردم نمود، و تبعات آن هنوز  به طور کامل روشن نشده است، چنین هشداری، مکمل میزان انبوه مصائبی است که به روز  مردم اهواز و آبادان بعنوان دو شهر به شدت آسیب دیده از ناحیه ی بارندگی  اخیر رفته است.

در این میانه اما، باز گوشه های  پنهان و پیدایی از ابهام وجود دارد که نیم توان به آن  اشاره نکرد!

نخستین مساله ای که به ذهن خطور می کند این است که باران با فاضلاب آغشته شده و تمام شهر را آلوده کرده است. آهک پاشی باید بعد از شستشوی جداول و نقاط فاضلاب گرفته رخ بدهد؛ وگرنه چه فایده اگر آهک روی نقاط آلوده ریخته شود؟!! مساله ی دوم این است که هنوز سراسر شهر آلوده به فاضلاب است. بسیاری از پارکینگ ها و نقطه به نقطه ی شهر یا مملو از کثافت است و یا آلوده به کثافت. چگونه می شود این مراکز را پاک و نظافت کرد؟! با کدام آب و وسایل و امکانات و تجهیزات مدرن؟!

حالا گیریم امکانات هم فراهم شود و  شست و شو هم شروع شود؛ با چه تمهیدی این آلودگی ها باید دفع بشود؟! این آلودگی وسیع و خطرناک و منشا بیماری و ضد سلامت و بهداشت فردی و عمومی، چگونه جمع آوری و چگونه و به کجا سرازیر شود؟! مگر نباید از طریق همین سیستم درب و داغان فاضلاب شهری این دفع صورت بگیرد؟! اگر این سیستم جواب می داد که این همه مشکل نداشتیم. ناتوانی و شکست این سیستم که دیگر بر کسی  پوشیده نیست. سیستم دفع فاضلاب اهواز  مدتهاست از بین رفته و زایل شده است.  بهرحال این داستان و ماجرا حالا حالاها ادامه دارد.

به ضرس قاطع می شود گفت که ماجرای فاضلاب اهواز دامن استاندار  و مدیر آبفای اهواز و اعضای شورای شهر و شهرداری را حالا حالاها رها نمیکند! سلامت شهروندان به شدت در خطر است و با این حرف ها و تبلیغات و این علیه آن حرف زدن وآن علیه این بیانیه دادن و مشکلات را به همدیگر حواله دادن و در جبهه های همسو، از همدیگر تقدیر کردن! هم مشکل را حل نمیکند. شهر پر از آلودگی است و هوای آلوده از بخار فاضلاب و گنداب سیستم متوقف شده ی دفع نجاست و کثافت شهری است. تعطیلی  مدارس اولین راه حلی است که به ذهن این مسوولان ضعیف می رسد و در گرداب نابلدی و فقدان مدیریت کارآمد، دارند دور باطل می زنند.
اگر یادتان ماند، آهک برای آبادان هم فراموش نشود!

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز