شما اینجا هستید
یادداشت » پیشنهاد راه اندازی شب های ادبی اهواز

  روایت های فضای بومی اهواز نیاز به ثبت و عرضه دارد، ایجاد انگیزه جهت خلق آثار ادبی و هنری در این فضای مهجور معاصر نیاز به ارایه مشوق هایی دارد.گرچه در جنب سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان در ماه گذشته دومین جایزه ادبی داستان جنوب برقرار بود،اما آن برنامه یه کلیت استانی و منطقه ای است، صحبت از شهر اهواز و اقوام ساکن در این شهر و روابط پیچیده اجتماعی آن ها در محله های این شهر است.
خلا خلق آثار ادبی، هنری با موضوع مردم و شهر و محله ها بسیار روشن است.لازم است متولی پیدا شود، تا با تدوین یک برنامه هدفمند و ادواری این فرآیند را به حرکت در آورد و نهادینه نماید.
در این روش فرهنگی که می تواند با خلاقیت بخش های فرهنگی شهرداری بعنوان متولی فرهنگی و اجتماعی- در بطن شهر- و با صرف هزینه های اندک و با امکانات فیزیکی شهرداری برقرار شود.
در این روش که موضوع آن خلق آثار متعدد مانند داستان کوتاه،شعر سپید،عکس،فیلم کوتاه و مستند و …. می تواند باشد، این امکان جهت تولید انواع محتوا فراهم و می توان با آرشیو کردن و نگهداری آن ها در یک مجموعه فرهنگی بنام اتاق ادبی اهواز، آن ها را معرض نمایش علاقمندان و استفاده کنندگان فرهنگی برای تولید آثار عمیق تر و بررسی پژوهشگران قرار داد.
زمینه انجام کار مهیاست،ابزار برگزاری با کمترین هزینه ها فراهم است و شکی نیست اساتید فرهنگی استان با جان و دل جهت کمک و همراهی پذیرای موضوع هستند.می ماند همت و برنامه و کنندهی کار که پیشنهاد می شود معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز باشد.
شهرداری با داشتن حدود ۱۳ هزار پرسنل اصلی و وابسته و ارتباط مستقیم و مستمر و همه جانبه با شهروندان، به واسطه نوع وظیفه و اختیارات می تواند مهم ترین بستر تاثیر گذار فرهنگی و اجتماعی باشد.به امید روزی که مجموعه شهرداری اهواز تخصصی تر و با برنامه تر عمل نماید و از رای و نظر صاحبان اندیشه بیشتر بهره ببرد.
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز