شما اینجا هستید
بین الملل » پایان گام به گام تدابیر سختگیرانه قرنطینه در برخی از کشورهای اروپایی

اتریش و جمهوری چک اولین کشورهایی بودند که در اروپا به قرنطینه رفتند و حالا احتمالا به دلیل کاهش مبتلایان و قربانیان، این دو کشور تصمیم به پایان قرنطینه گرفته اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،همانطور که سباستین کورتز، صدراعظم اتریش هفته گذشته اعلام کرده بود، درهای فروشگاه‌های کوچک و پارکهای این کشور در راستای پایان گام به گام تدابیرسخت گیرانه قرنطینه، به روی عموم شهروندان گشوده شدند.
پس از آن تمامی فروشگاه‌های کشور و مراکز تجاری از اوائل ماه مه کارشان را آغاز خواهند کرد. قراراست رستوران‌های کشور نیز از اواسط ماه مه میزبان مشتریان باشند. اتریش و جمهوری چک اولین کشورهایی بودند که در اروپا به قرنطینه رفتند و حالا احتمالا به دلیل کاهش مبتلایان و قربانیان، این دو کشور تصمیم به پایان قرنطینه گرفته اند.
جمهوری چک از پنج شنبه گذشته، اجازه بازگشایی فروشگاه‌ها را صادر کرد.
اتریش و جمهوری چک، یکی از پایین‌ترین آمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در قاره سبزرا داشته اند. در اتریش تا سه شنبه شمار قربانیان کمتر از ۴۰۰ نفر و در جمهوری چک کمتر از ۲۰۰ نفر بوده است. این آمار در مقایسه با کشوری چون ایتالیا که کووید-۱۹ جان بیش از ۲۰ هزار نفر را گرفته ناچیز است.
دولت اتریش البته از تمامی شهروندان خواسته است تا با ماسک در تمامی اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و پارک ها، حضوریابند. جلوب درب بسیاری از مراکز خرید در این کشور ماسک بصورت رایگان توزیع می شود.

اسپانیا
این در حالی است که با کاهش روند ابتلا و روند نزولی تعداد قربانیان ویروس کرونا در یکی از اصلی‌ترین کانون‌های کرونا درجهان، اسپانیا تصمیم گرفت تا اجازه بازگشت کارگران و کارکنان کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور به محل کارشان را صادر کند. البته دولت اسپانیا شرط مهمی گذاشته است. همه کارکنان باید مجهز به ماسک باشند.
پلیس اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته در تمام ایستگاه‌های مترو و قطار بطور رایگان ماسک در اختیار شهروندان قرار می دهند. تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار اسپانیایی مبتلا به کووید-۱۹ ثبت و مرگ بیش از ۱۸ هزارنفر تاییدشده است. آخرین آمار قربانیان در روز سه شنبه ۳۰۰ نفر در یک شبانه روز بوده که نسبت به هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

پایان گام به گام محدودیت های قرنطینه در آلمان
آلمان هم قصد دارد محدودیت و سخت گیریهای مربوط به قرنطینه در این کشور را اندک اندک تا چهارم ماه مه، نزدیک به بیست روز دیگر، تسهیل کند. آلمان یکی از معدود کشورهای جهان است که تعداد قربانیان نسبت به مبتلایان بسیارپایین است.
تا پایان روز سه شنبه آلمان بیش از ۱۳۰ هزار مورد مبتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد در حالی که قربانیان این کشور در مجموع کمتر از ۳۴۰۰ نفر گزارش شده است و در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۶۰ نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند. آلمان پرجمعیت‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپاست.
برخلاف آلمان فرانسه، با توجه به سخنان رئیس جمهوری این کشور دست کم تا یک ماه دیگر، یازدهم ماه مه، در قرنطینه کامل باقی خواهدماند. تعداد قربانیان فرانسه نزدیک به پانزده هزار نفر گزارش شده است که از این نظر فرانسوی‌ها جایگاه سومین کشور متاثر از شیوع ویروس کرونا را در اختیار دارند.
چهار ماه از اعلام رسمی چین درباره شیوع ویروس کرونا می گذرد و این ویروس تاکنون جان بیش از ۱۲۰ هزار نفر را گرفته است. ایالات متحده مهم‌ترین کانون شیوع کرونا در دو هفته اخیراست. نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در این کشور ابتلایشان به کووید-۱۹ ثبت شده است و بیش از ۲۴ هزارنفر تاکنون جانشان را از دست داده اند

فعالیت مشاغل در اسپانیا؛ بازگشایی مدارس در دانمارک و پایان قرنطینه هلسینکی
همزمان با نزولی شدن شیوع ویروس کرونا در اروپا برخی محدودیت ها در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و دانمارک کاهش یافته است.
طی روز‌های گذشته روند شیوع ویروس کرونا در اسپانیا تا حدودی روند نزولی به خود گرفته و مقام های این کشور برخی از محدودیت‌ها را لغو کرده و مشاغل در حال بازگشایی هستند.
در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۵۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و ۱۷۴ هزار و ۶۰ نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا هستند.
بر اساس گزارش رسانه‌ های اسپانیا، برخی از مشاغل مانند بخش ساخت و ساز و تولید اجازه بازگشایی مشاغل را کسب کرده اند، اما وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده که قرنطینه همچنان ادامه دارد و فروشگاه ها، رستوران ها، باشگاه‌ های شبانه و مکان‌ های عمومی در این کشور تا پایات ماه آوریل اجازه آغاز فعالیت ندارند.
با این وجود برخی گروه ها در اسپانیا ابراز نگرانی کرده اند که بازگشایی مشاغل می‌ تواند به اوج گیری مجدد کرونا منجر شود.
پس از اسپانیا کشور‌های ایتالیا و اتریش نیز اقداماتی در راستای کاهش محدودیت‌ها انجام دادند.
شیوع ویروس کرونا در ایتالیا طی چند هفته گذشته روندی به شدت صعودی داشت و این کشور بیشترین آمار قربایان را به خود اختصاص داده بود، اما در چند روز اخیر شیوع ویروس کرونا تا حدودی کاسته شده و نخست وزیر ایتالیا نیز اعلام کرد که این کشور اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است.

چند کشور اروپایی با کاهش محدودیت‌ها و اعلام پایان قرنطینه، به حالت عادی برمی‌گردند.
به گزارش سی‌ان‌ان، مردم جمهوری چک هم اکنون می توانند در فروشگاه های خدمات کامپیوتر حضور پیدا کنند، دوچرخه سوار شوند، تنیس بازی کنند و به استخر بروند. اتریش قصد دارد بعد از عید پاک (از روز دوشنبه) مغازه های کوچکتر را بازگشایی کند. دانمارک نیز در صورت پایداری موارد ابتلا به کروناویروس، از هفته آینده مهدکودک ها و مدارس را بازگشایی می کند و کودکان در نروژ از هفته بعد به مهد کودک باز می گردند. کشور سوئیس نیز قصد دارد از اواخر این ماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی محدودیت ها را کاهش دهد.
این کشورها جزو اولین مواردی در غرب هستند که احساس می کنند میتوانند محدودیت های زندگی روزمره که توسط دولت ها برای مهار ویروس کرونا اعمال شده است را لغو کنند و به مرور به زندگی عادی بازگردند.

این کشورها چگونه به اینجا رسیدند؟
دکتر پیتر درباک، یک کارشناس بهداشت جهانی در دانشکده بازرگانی آکسفورد گفت: کشورهایی که اکنون اقدام به تسهیل محدودیت ها کرده اند، یک نقطه مشترک دارند: آنها از نخستین کسانی بودند که در کشورشان اعمال قرنطینه یا اقدامات شدید برای فاصله گذاری اجتماعی را اعمال کرده و به سرعت غربالگری و آزمایش ویروس کرونا را انجام دادند.
وی گفت: سایر کشورهایی که به دنبال پیروی از این کشورها و جلوگیری از شیوع موج دوم هستند، باید سه معیار کلی را رعایت کنند:
– سرعت ابتلا به این بیماری باید کاهش مداوم یابد و درنتیجه نمودار شیوع کرونا رو به کاهش برود.
– سیستم های درمانی و بهداشتی آنها باید قادر باشند بدون استفاده از اقدامات بحرانی مانند بیمارستان های اورژانسی، با این بیماری کنار بیایند.
– آنها به یک سیستم مناسب برای آزمایش، ردیابی و جداسازی توده مردم نیاز دارند، تا افراد بیمار قبل از آنکه دیگران را آلوده کنند، جداسازی شوند.
این در حالی است که دکتر هانس کلوژ، مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی، اخیرا اعلام کرد: اینکه فکر کنیم به یک نقطه پایان نزدیک میشویم، کار خطرناکی است. هرگونه تغییر در وضعیت قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی نیازمند ملاحظات بسیار دقیق است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز