شما اینجا هستید
اقتصادی » اولین چاه از طرح ۲۸ مخزن نفتی، تولیدی شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تولیدی شدن اولین چاه حفاری شده در طرح نگهداشت و افزایش توان تولید موسوم به طرح ۲۸ مخزن نفتی خبر داد.

احمد محمدی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: چاه شماره ۶، اولین حلقه چاه از چاه های برنامه ریزی شده در طرح میدان کبود است که طبق زمانبندی مشخص شده، ۲۰ فروردین سال جاری با دبی تقریبی بیش از ۱۰۰۰ بشکه در روز در مخزن بنگستان تولیدی شده است.
وی افزود: کسب حداکثری اطلاعات جدید از گستره و ابعاد مخزنی میدان کبود، بررسی پتانسیل تولید سازند ایلام مخزن بنگستان این میدان، رعایت الزامات زیست محیطی و مدیریت پسماند و انتقال تجربیات و دانش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به بدنه خصوصی صنعت نفت، مهمترین دستاورد حفاری موفق این حلقه چاه است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: اتمام موفقیت آمیز عملیات حفاری این چاه در سال جهش تولید، نویدبخش توسعه فعالیت های صنعت نفت با مشارکت بخش خصوصی توانمند ایرانی است.

محمدی عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در نیمه نخست امسال، شاهد پیشرفت کار در سایر حوزه های طرح نگهداشت و افزایش تولید از جمله اهواز، منصوری، گچساران و مارون نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرح کبود از مجموعه طرح های نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز است که در بخش تحت الارض شامل حفاری ۴ حلقه چاه در مخزن آسماری و ۴ حلقه چاه در مخزن بنگستان است. این میدان واقع در استان ایلام از میادین تحت سرپرستی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز