شما اینجا هستید
اقتصادی » اعلام آمادگی برای مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی

ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین مطرح کرد: این شرکت جزو پنج کشور تولیدکننده ورق عریض عملیات حرارتی شده در دنیا، تولیدکننده ورق با عرض ۴,۵ متر برای لوله های ۵۶ اینچ انتقال نفت و گاز، قفسه نورد با ظرفیت نیروی نوردی ۱۰۰ هزار کیلو نیوتن (۱۰ هزار تُن) است.
بر اساس سبد محصولی که از ابتدا طراح کارخانه برای این مجموعه درنظر گرفته ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰ هزار تُن است؛ بر همین اساس ۵۳ درصد سبد تولید محصول کارخانه باید ورق های API مورد نیاز صنایع نفت، و گاز و پتروشیمی، ۱۰ درصد ورق های ساختمانی با کاربردهای مختلف صنعتی و همچنین ۳۷ درصد ورق های آلیاژی و خاص (با کاربرد برای مخازن تحت فشار، بویلرها و کشتی سازی) بکار می‌رود.
پروژه API ترش گوره به جاسک، خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک، سنگین و فوق سنگین با سرمایه دو میلیارد دلاری است که ۳۶۰ هزار تُن ورق API محیط ترش نیاز دارد؛ مسیر اجرای این پروژه از پایانه نفتی گوره (شمال غرب استان بوشهر) به غرب منطقه جاسک (ساحل دریای عمان) است.
در پایان مدیرعامل این شرکت از آمادگی‌کامل برای تامین ورق های مورد نیاز پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی کشور با استاندارد این وزارتخانه خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز