شما اینجا هستید
یادداشت » فساد رسانه ای در خوزستان و زندگی لاکچری سلاطین آگهی!

اگر به دنبال یافتن ریشه عقب ماندگی استان خوزستان و مدیران فاسد و ناکارآمد و پروژه های کاغذی که در عالم واقع وجود خارجی ندارند می گردیم، حتماً باید به نقش همدستی برخی رسانه معاشان مفسد پرور هم توجه داشته باشیم .
در شرایطی که تعدادی از روزنامه نگاران مستقل خوزستان با مشقت و سختی زندگی کرده و امورات می گذرانند، شنیده ها حاکی از وجود فسادهای بسیاری در بخش روابط عمومی برخی ادارات و توزیع کانالیزه شده ی آگهی ها به نشریات خودی به گوش می رسد که پولهای آن بعد از یک چرخش لایه بندی شده به جیب افراد همان روابط عمومی واریز می شود.
اشخاصی که بدون رعایت مسئولیت های اجتماعی روزنامه نگاری، با خرید امتیاز نشریات از دیگران، اجاره ی نشریات از دیگران ( که عملی خلاف قانون است ) و یا بصورت انبوه سرپرستی و نمایندگی چندین روزنامه کثیرالانتشار و یا خبرگزاری و پایگاه خبری و با نگاهی صرفاً تاجرگونه و جاه طلبانه به عالم رسانه ورود کرده اند و درآمدهای هنگفت از طریق زد و بند با اصحاب قدرت کسب می نمایند.
این افراد تعریف جدیدی از روزنامه نگاری در خوزستان ارائه داده اند که در هیچ جای دیگر ایران سابقه ندارد، روزنامه نگاری توآم با زد و بند، که همزمان همدست لابی قدرت است و دلال مناصب و مجیزگوی قدرت، که برای عزل و نصب ها یقه ی خود را جر می دهد و تقصیر ناکارآمدی ها را به گردن این و آن می اندازد، همدست پیمانکار است و برای خرید تجهیزات و پاس شدن صورت وضعیت ها خط و نشان می کشد و همزمان کارچاق کن و دلال و گاه پای بساط هم هست و ادعای روشنفکری و نخبگی هم دارد اما حق دلالی هم می گیرد و ابایی از مطلع شدن دیگران هم از زشتی کار خود ندارد و آنرا زرنگی و حرفه ای گری می داند و حتی گاه به استخدام هم در می آید.
در واقع در صدر فهرست مفسده های اقتصادی و اداری خوزستان باید فساد رسانه ای را مد نظر داشت. فسادی که میدان روزنامه نگاران مستقل را محدود می کند و هزینه دوام بقاء آنها را بالا می برد، فسادی که ارزش خبری پرداختن به مسائل اجتماعی را تقلیل می دهد و مباحث و مطالب کارشناسی و تخصصی را به نفع پروپاگانداهای منتفع از قدرت به حاشیه می راند.
متآسفانه تعدادی از روابط عمومی های خوزستان نیز با کانالیزه کردن آگهی های محدود برخی ادارات به روزنامه هایی که خود یا اطرافیان شان سرپرستی آن را به عهده دارند، به نوعی زد و بند وقیحانه دست می زنند تا هم عنان رسانه ها را در دست بگیرند و هم به معنای واقعی کلمه به همدیگر نان قرض داده باشند.
کسانی آگهی گیرنده و آگهی دهنده متقابل به مسئولین روابط عمومی اداره دیگر هستند، یا همسران و خویشاوندان نزدیک شان در اداره ای دیگر هستند ، این عمق فساد در بخش آگهی های برخی ادارات است وباید هرچه سریع تر اصلاح شود.
بدی این دست مسائل و مصائب آن است که فضا را برای فعالیت سالم و مطبوعات مستقل محدود می کند و موجب از گردونه خارج شدن مطبوعات مستقل می شود.
هم اکنون مبحث جدی تخلف میلیاردی برخی از روابط عمومی های وابسته به جریان قدرت در برخی سازمان ها و تخصیص آگهی به چند سرپرستی مربوط به خود در میان است که در آمد هنگفت و زندگی لاکچری را برای خود رقم زده اند.
امیدواریم نهادهای نظارتی بدون تحت تاثیر قرارگرفتن از بیرون به این مفسده ها ورود کنند و نتیجه را هر چه زودتر به افکار عمومی اعلام نمایند چرا که خبر تخلفات همه جا می پیچد و چیزی نیست که قابل پنهان کردن باشد، دوست و دشمن منتظر نتیجه هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز