شما اینجا هستید
اجتماعی » حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و دستور ریاست محترم قوه قضائیه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این اقدام، موجب رفع محنت مردم استان و اهواز بشود

دکتر حقیقی پور، درخصوص حضور حجت الاسلام درویشیان پس از دستور ریاست قوه ی قضائیه در رابطه با مشکلات به وجود آمده پس از بارندگی‌های اخیر و آبگرفتگی معابر در سطح شهر اهواز، ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، سربندر، آبادان و خرمشهر، در گفتگو با خبرنگار ما، بیان داشت: از حضور جناب درویشیان استقبال می‌کنیم و حضور ایشان را اقدامی در خور توجه برای روشن ساختن قطعی مسوولیت حقوقی و قانونی در رابطه با جمع آوری آبهای سطحی و نزولات فصلی و سیل موسمی با وجود صراحت قانونی در این رابطه می‌دانیم.
وی افزود: مجموعه شرکت آب و فاضلاب اهواز با وجود صراحت قانون در خصوص مسوولیت نهاد مشخص و معلوم در رابطه با جمع آوری و هدایت و تاسیس سیستم جمع آوری آبهای سطحی، در تمام این مدت در حال خدمت به مردم استان و به ویژه اهواز و دیگر نقاط دچار آبگرفتگی در استان بوده، و خدمت به مردم و همکاری و کمک به مجموعه‌ی شهرداری و یا نیروهای بسیج و سپاه و ارتش که در این چند روز در حال یاری رساندن به مردم بودند را وظیفه ی خود می‌داند.
حقیقی پور افزود: در خصوص جذب اعتبار در سنوات گذشته از بانک جهانی، خود ما در ردیف اول شاکیان و منتقدین هستیم و خواهان شفافیت و روشنگری در این رابطه ایم. در خصوص جذب اعتبارات مصوب در یکی دو سال اخیر نیز از هر گونه تحقیق و تفحص و نظارت بر میزان دریافت و شیوه ی مصرف، نه تنها استقبال می‌کنیم که اقدامی در راستای کمک و تسریع در جذب و تحقق و مصرف این اعتبارات می‌دانیم.
وی افزود: اهواز امروزه به لطف پیگیری های مقام معظم رهبری و دیگر مسوولان کشوری و استان ، تبدیل به کارگاه دائمی آب و فاضلاب شده و روند ترمیم و بهسازی و توسعه این شبکه بدون توقف ادامه دارد. سیستم دفع فاضلاب اهواز فرسوده است و همه ی سعی ما این است، این شبکه در یک افق چند ساله به وضعیت مطلوبی برسد. اگر چه شبکه ی دفع فاضلاب برای دفع و جمع آوری آبهای سطحی تعبیه نشده و مختص دفع فاضلاب خانگی است و شبکه ی دفع و هدایت آبهای سطحی موضوع دیگری است و مسوول آن شهرداری است، ولی شرکت آب و فاضلاب با همه ی امکانات ماشینی و انسانی مشغول یاری رساندن به نیروهای شهرداری در این رابطه است. ضمن اینکه شهرداری و شورای شهر، امسال بر خلاف سال های پیش ، توجه بیشتری به بحث مشکل آبهای سطحی داشتند و امیدواریم تا ایجاد یک شبکه ی مستقل جمع آوری آب سطحی به این رویه ادامه داده شود.
دکتر حقیقی پور در پایان، ضمن رد تاثیرپذیری و حاشیه پردازی مجموعه ی آب و فاضلاب استان و اهواز، بیان کرد: مجموعه‌ی خدماتی آب و فاضلاب در تمام شهرهای خوزستان، با پرهیز از به حاشیه راندن خدمت به مردم، وظیفه ی خود را به نیکی دنبال می‌کند و تابع هر تصمیم قانونی است و شفافیت و تبعیت از قانون را رمز موفقیت در هر سیستمی می‌داند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز