شما اینجا هستید
اجتماعی » نمی‌توانیم مزه آب خوزستان را تغییر دهیم

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به عدم تغییر مزه آب گفت: تصفیه‌خانه‌های این شرکت توان این کار را ندارند و تنها می‌توانند کدورت آب را تغییر دهند.

صادق حقیقی‌پور دیروز در جلسه شورای سلامت خوزستان اظهار کرد: در مورد مسائل آب و فاضلاب قبول داریم که مشکلات وجود دارد اما سیستم بهداشت و درمان در خصوص وضعیت مطلوبیت میکروبی و کلرسنجی آب گزارشی ارائه داده‌اند و عنوان کرده‌اند آب برخی نقاط آلوده است، در حالی که کیفیت آب در زمینه شهری خط قرمز ما است.
وی افزود: وزارت نیرو در مورد توزیع کلر، استانداردی دارد و مرکز بهداشت استاندارد دیگری دارد. همچنین بعضی اوقات دوستان ما در مراکز بهداشت از نقاط کور شبکه تعداد زیادی نمونه‌برداری می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بحث نمونه‌گیری در خوزستان هنوز رفع نشده است و بحث‌هایی که در زمینه نبود مطلوبیت کلر و چنین مسائلی مطرح می‌شود، برخی اوقات به دلیل بالا بودن کلر است.
حقیقی‌پور بیان کرد: ۷۰ درصد آب شرب خوزستان از آب‌های سطحی تامین می‌شود و این موضوع به معنی این است که کیفیت آب مرتب تغییر می‌کند.
وی عنوان کرد: تنها در شرکت آب و فاضلاب خوزستان ۲۳ تصفیه‌خانه وجود دارد و تاسیسات بزرگ و پرهزینه‌ای داریم. بیشتر این تاسیسات قدیمی و فرسوده هستند و ما نمی‌توانیم معجزه کنیم. همچنین اغلب این تصفیه‌خانه‌ها فیزیکی هستند و قرار نیست EC آب را تغییر دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به عدم تغییر مزه آب گفت: تصفیه‌خانه‌های این شرکت توان این کار را ندارند و تنها می‌توانند کدورت آب را تغییر دهند.
حقیقی‌پور افزود: کدورت آب در آبادان بالا است که در این زمینه در حال کار هستیم اما کدورت آب در خرمشهر خوب است. در خرمشهر تصفیه‌خانه ما به‌روز است و یکی از بهترین و مدرن‌ترین کیفیت‌های آب در خرمشهر وجود دارد.
بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آبفا اهواز نیز در همین رابطه گفت: اهواز ۲۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که ۱۱۰۰ کیلومتر از آن فرسوده است. یکی از معضلات اهواز به پایان رسیدن عمر مفید خطوط اصلی فاضلاب است. اکنون در اهواز شاهد نشست‌هایی در مناطق مختلف هستیم.
وی افزود: سال گذشته ۷۰ کیلومتر کلکتور اصلی پس از سیل نشست کرد و خطوط اصلی نقاط مختلف اهواز دچار مشکل شد. طبق برآوردی که انجام شده است، ۴۶۰ میلیارد تومان خسارت خطوط فاضلاب بر اثر سیلاب بوده است.
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز عنوان کرد: برای ۳۳ نقطه اهواز در این ۷۰ کیلومتر پیمانکار انتخاب شده است که اکنون ۳۵ کیلومتر از خطوط اصلاح شده و ۳۵ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. اعتبار کمی در این زمینه برای ما در نظر گرفته شده است و بیشتر پیمانکاران طلبکار هستند.
مریدی با بیان اینکه پس از هر بارندگی نقاط ریزشی افزایش می‌یابند، افزود: فرسوده بودن خطوط فاضلاب و افزایش نقاط ریزشی، دو معضل اصلی اهواز هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز