شما اینجا هستید
سیاسی » عدم مطالبه گری ما و فربه شدن مدیران خوزستان


مطالبه گری ، حساسیت و پیگیری حقوق اجتماعی توسط مردم، رسانه ها، سمن ها و تشکل ها در جهت منافع ملی ، توسعه و درنتیجه پالایش جامعه است.
مطالبه گری ویژگی و نیاز جامعه است و موجب توسعه ، آبادانی و ریشه کنی فقر و محرومیت درجامعه می شود.
وقتی مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت کرده و روحیه پرسشگری داشته باشند، مانع از بروز کاستی ها و بی کفایتی ها در مسئولان و نهادهای تصمیم ساز اجرایی می شوند.
مطالبه گری به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه یافتگی جوامع امروزی پذیرفته شده و اگر مسئولان در قبال مسئولیت خود شهروندانی مطالبه گر، ناظر و خودآگاه به حقوق شهروندی ببینند هرگز به خود جرات فرار از پاسخگویی یا خدای ناکرده کارشکنی و عدم تمکین به قانون را نخواهند داد.
براساس قانون اساسی و سایر قوانین مدنی ، مردم حق دارند سوال کنند و مطالبه گر باشند، ناظر بررفتار ، گفتار و عملکرد مسوولان خود باشند و انتقاد کنند.
مقام معظم رهبری در همین باره می فرمایند : از نظر من هیچ کس مصونیت آهنین ندارد و همه در مقابل قانون و مسئولیت های خودشان پاسخگو هستند و باید جواب دهند.
از طرفی خوزستان شاهرگ اقتصاد ایران و یکی از استان‌های کلیدی در رشد و توسعه کشور است. استانی که جمعیت آن ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر است و پنجمین استان پرجمعیت کشور است. نرخ بیکاری در بهار سال ۹۶، ۳/۱۵ درصد و در تولید ناخالص داخلی کشور بعد از استان تهران، سهمی ١۴ درصدی دارد و در این زمینه بالاتر از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و بوشهر قرار دارد و قلب اقتصاد ایران است.
با این وجود و علی‌رغم وجود سرمایه‌های عظیم انسانی و منابع مالی، سرمایه‌ای و طبیعی، در دهه‌های اخیر فقر اقتصادی و رشد بیکاری در این استان بالاتر از میانگین کشور بوده است و روند رشد و توسعه آن نسبت به استان‌های دیگر کند بوده است
مدیرانی داریم که خروجی کارشان حتا کمترین  بازده خدماتی  و در بحث توسعه و تولید داخلی بزرگترین مانع به شمار می آیند .
اما دریغ از جوان مطالبه گری که عملکرد اجرایی آن مدیر را بخواهد.
دریغ از نخبه گان استان که سکوت شان در برابر مدیران ضعیف حتا توسعه متوازن را ناپایدار کرده است
دریغ از اساتید دانشگاه استان که کاستی ها و نواقص یک مدیر را می بیند ولی گوشزد نمی کند
دریغ از نماینده یک ملتی که مدیران حوزه ی وی هیچ راهبرد مشخصی برای تولید ملی و افزایش محصولات ندارند و توسط نماینده از وی حمایت می شود
دریغ از کشاورزی که این همه مشکلات سازمان یافته آب را مشاهده و با سکوتش مشوق ادامه عملکرد آن مجموعه است
دریغ از جوامع قانونی (کانون وکلاء و تشکل های مدنی) که افت شاخص های تولید و ارتقاء شاخص های بیکاری و اشتغال و محرومیت ها را فقط نظاره گر است
راهکار:
جوانان استان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مطالبه گری با پشتوانه عظیم مردمی با چشمان تیزبین ، نکته سنج و مطالبه گر ،در راستای رسالت خود پیگیر مطالبات و خواست های مردم خود از مدیران استان باشند نگذاریم مدیران ما صدتا امتیاز مالی ، رفاهی ، اجتماعی بگیرند و سکان دار استانی باشند که تا به امروز از منابع خدادای خود به سود جوامع محلی و جامعه شهری استفاده لازم نکرده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز