شما اینجا هستید
بین الملل »  ایران و مهار یک فاجعه خونبار دیگر در همسایگی


     یک قرن از فاجعه‌ی نسل‌کشیِ ارامنه توسط سربازان عثمانی و جنبش ترکان جوان می‌گذرد و این ننگ ابدی چنان بر پیشانی تاریخِ ترکیه مهر شده است که اگر چه رجب طیب اردوغان، خلف بر حقِّ آتاتورک هم سر به انکار آن برداشت؛ ولی کتمان آن  چیزی از امر به وقوع پیوسته هرگز نخواهد کاست.
نلسون ماندلا در سال ۱۹۹۲ از طرف دولت ترکیه برنده‌ی «جایزه‌ی صلح آتاتورک» شد، اما به دلیل سیاست‌های آپارتایدی دولت ترکیه علیه کردها از پذیرش آن سر باز زد.
حالا نواده‌گانِ همان ترکان جوان با چراغ سبز دولت ترامپ _ که ثابت شده چه دلال کثیف و مزوّری است _ فاز جدیدی از نسل‌کشی را این‌بار درباره‌ی کردها آغاز کرده‌اند؛ با این تفاوت که این نسل خونخوار، خود را «لشگر محمد» نامیده‌اند که از پس چهارده قرن برای قلع و قمع کفار برخاسته است!
جهان اسلام اما نباید چشم خود را بر این ظلم آشکار به اعتبار اسلام ناب محمدی ببندد. اسلام ناب محمدی با تفکر بنیادگرایی که در قامت طالبان آمریکایی و داعش صهیونیستی، سلفی عربستانی، انگلیسی، ترکی،  هر از چندی در خاورمیانه‌ی همواره داغ و ملتهب سر برمی‌آورد، میانه‌ای ندارد.
هیچ وجدان آزاده‌ای، کشتار بی‌گناهان را بر نمی‌تابد، خاصّه آنکه، بهانه‌ی چنین کشتاری انگیزه‌های سخیف فاشیستی و نژادپرستانه‌ای باشد که جهان دهه‌ها تلاش کرده است که از آن عبور کند.
این کشتارِ لشگرِ _نعوذبالله- محمد، ننگی تاریخی بر پیشانی همه‌ی مسلمینی است که با شعار «ترکیه تنها نیست» از بنگلادش و پاکستان تا شمال آفریقا برای رزم با کفار هم‌پیمان شده‌اند! کدام کفار؟! مردم مظلوم کرد که قرن­هاست در این سرزمین زندگی کرده اند و میهن شان همین است که هست و در یک جغرافیای گیریم پراکنده از ایران و عراق و سوریه و ترکیه، دارند روزگار می گذرانند.
این بار هم استعمار از دل خود کشورهای مسلمان، علیه بخش دیگری از مردم کشورهای مسلمان، سودای خونریزی و آدمکشی دارد.
این موضوع نشان می دهد که ترکیه و عربستان فرقی با هم ندارند. این یکی سودای دیکتاتوری عثمانی بزرگ را در سر می پروراند و آن یکی مست قدرتی است که متکی به نفت و حمایت های نظامی و سیاسی آمریکای جنایتکار است. آمریکایی که آشکارا به عربستان به مثابه یک گاو شیرده نگاه می کند و رییس جمهور دیوانه سرش، ابایی از تمسخر پادشاه عربستان هم ندارد.
…تجربه‌ی جنایات عربستان در یمن، باید درس عبرتی برای مسلمانان می‌شد؛ و نشد.
شاید این بار هم چشم مردمان عدالتجوی جهان به حضور قاطع و دخالت جمهوری اسلامی ایران در این رخداد نافرخنده است.
چنانکه تا ایران اسلامی – که شرف اسلام ناب محمدی است – در خلق و بازتولید داعش از زهدان طالبان در عراق و سوریه پای نمی‌گذاشت، نهال داعش قطع نمی‌شد؛ و از همین روست که ایران، دشمن شماره یک آمریکا و انگلیس و اسرائیل و همپالکی آنان، یعنی عربستان است.
استعمار نوین، به درستی خضم جانش را که ایران اسلامی است، شناخته است و از همین روست که تحریم می شویم و از سال ۵۷ که طلیعه ی انقلاب اسلامی بردمیدن گرفت، همواره در معرض آسیب و انواع و اقسام فشارها هستیم.
حالا چه یک جنگ تحمیلی بین المللی توسط یکی از ایادی مزدورشان _ صدام _ علیه ما اعمال شود ؛ و چه تحریم های استمراری و دامنه دار توسط خود آمریکا که خود را کدخدای جهان می پندارد.
تولد دوباره‌ی داعشِ توسط رجب طیب اردوغان،  برای همه‌ی جهان ناخجسته است. ایران اسلامی باید از ظرفیت و توان دیپلماسی شایسته‌ی بین‌المللی‌اش برای مهار این مار زخمی استفاده کند.  کردها بیش از هر کشوری، متعلق به دامان  مادر ابدی‌شان ایران هستند. به یاری فرزندان ایران و برادرانمان در از این قتل‌عام فجیع برویم و وظیفه ی اسلامی  میهنی مان را  به فرجام نیک برسانیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز