شما اینجا هستید
اقتصادی » تفاهم نامه فیمابین فولاد خوزستان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت‌های فولاد خوزستان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود به امضا رسید.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در نشستی که روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۸ با حضور محمد نادری معاون خرید، بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی، مجید عبیات مدیر صادرات و جواد صادقی مجد مدیرعامل شرکت فولاد لجستیک به نمایندگی از فولاد خوزستان و فرهاد شهباز عضو هیات مدیره، سعید جبلی معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی، محمدرضا کمالی و محمد رادفر مشاوران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، دو طرف بر استفاده از ظرفیت موجود و توسعه همکاری تاکید داشتند.
این گزارش حاکیست، صادرات ۲ میلیون تنی شرکت فولاد خوزستان از یک سو و واردات کالاهای مورد نیاز از سوی دیگر باعث شده این مجموعه بزرگ صنعتی کشور از دریا استفاده‌ی دائمی داشته باشد؛ همین امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری میان فولاد خوزستان و کشتیرانی ایران را فراهم آورده است. از ظرفیت‌ های مهم کشتیرانی ایران می‌توان به انواع کشتی‌های فله‌بر و کانتینربر و دارا بودن شبکه‌های بین‌المللی حمل و نقل اشاره کرد که می‌توان از آنها در مسیر صادرات محصولات شرکت فولاد خوزستان و واردات کالاها، قطعات، مواد افزودنی و مواد اولیه مورد نیاز بهره گرفت.
از مواردی که در این نشست مورد توافق دو طرف قرار گرفت، تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت فولاد خوزستان بود که مقرر شد جلساتی ماهیانه و به طور منظم با محوریت شرکت کشتیرانی ایران برگزار شود.
در این جلسه مقرر شد واحد صادرات شرکت فولاد خوزستان، ظرفیت‎های شرکت کشتیرانی را به مشتریان خود معرفی کرده و در مورد قراردادهای صادرات با ترم FOB امکان حمل و نقل محموله‌های صادراتی را توسط ناوگان کشتیرانی بررسی و به کارگروه اعلام کند. همچنین واحد خرید فولاد خوزستان امکان حمل محموله‌ های وارداتی خریداری شده با ترم FOB را از سوی کشتیرانی ایران بررسی و در مواردی که امکان‌ پذیر است، به کشتیرانی ایران اعلام کند.
از سوی دیگر شرکت کشتیرانی ایران نیز استفاده از خدمات مالی و صرافی وابسته را برای انتقال وجوه ارزی مجموعه فولاد خوزستان بررسی کرده و به کارگروه مشترک اعلام می‌کند.
گفتنی است شرکت چند وجهی فولاد لجستیک به نمایندگی از شرکت فولاد خوزستان ضمن عضویت در کارگروه مربوطه، به عنوان رابط تخصصی حوزه‌ی لجستیک حمل و نقل در جلسات کارگروه حضور خواهند یافت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

هفته نامه پیوند ایرانیان | ایران ، خوزستان ، اهواز